noiembrie


dintre toate
noiembrie nu are nimic memorabil
e ca și cum o lună din doișpe
m-aș ascunde sub piele
cu tot ceea ce nu spui

aș putea uita de bosnia de ʼ89
și de tot ceea ce n-am văzut
dar mi s-a spus
am ratat marile istorii
noi încă fabricăm peste ele

la combinatul chimic săvinești
câinii dorm printre cazane
povestesc ce-ar fi putut să fie

de sub piele
bosnia mea s-a mutat la cozla
miroase mereu a căcat
ce să păzești domʼle nu-i a noastră
e-a celor ce-au murit nu ne pasă

cu fiecare noiembrie moare ceva
atunci ar fi trebuit să te cunosc și pe tine
să fii bosnia
ca să încerc zilnic
să te uit.

Comentarii

  1. În mare parte, pot spune că îmi place poezia ta; aduce ca stil cu Ioan Es. Pop, unul dintre poeții mei preferați. Totuși mi se pare că partea cu "bosnia mea care miroase mereu a căcat" mi se pare total nepotrivită, nereușind să transmită nimic; e doar o imagine scatologică care răstoarnă, pur și simplu, tot ceea ce un cititor gândea până atunci despre poezie. Nu sunt împotriva unor imagini obscene sau "urâte", atâta vreme cât joacă rolul lor în poezie, dar aici nu este deloc cazul. Un exemplu de poet care reușește să încadreze în opera lui astfel de imagini e Mircea Cărtărescu.

    Exceptând partea asta, consider că ai talent și îți doresc mult succes pe mai departe! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu, nu!
    Ianuarie si februarie nu au nimic memorabil.
    Noiembrie are ceva. Vara arhanghelilor si lumini.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Kafka pe malul mării -recenzie de carte

Procesul – Franz Kafka

poem de dragoste